10 tendinte in turism 2012 indicate de PhoCusWright
Evolutia tehnologiei, fluctuatiile economiei si multi alti factori au avut un rol important in performanta industriei hoteliere din ultimii ani. Analistii PhoCusWright au luat in considerare zece subiecte si tendinte ce vor determina peisajul turistic al anului 2012.
Atitudinea consumatoruluiAtitudinea consumatorului fata de calatorii a evoluat de la `nu pot` in 2009 la `nu ar trebui` in 2010, potrivit lui Carroll Rheem, director de cercetare la compania de cercetare in domeniul industriei turismului cu baza in Sherman, Connecticut. In 2011 atitudinea a fost `am si plecat`, insa in acelasi timp semnalele economice de avertizare au continuat sa apara. Majoritatea consumatorilor inca triaza detaliile, spune Rheem. "As vrea sa spun ca in acest an sunt pregatiti sa se rasfete, insa din pacate nu aceasta este atitudinea lor". Vestea buna este faptul ca acesti consumatori nu se indreapta in directia opusa. "Intentiile consumatorilor indica castiguri mici dar pozitive in 2012 pentru calatoriile de placere", a precizat Rheem.
Media socialaCalatorii nu-si fac rezervari prin intermediul retelelor de media sociala, insa acest domeniu este menit sa amplifice cautarile in turism, spune Douglas Quinby, director de cercetare adjunct la PhoCusWright. "Pe masura ce forumurile de discutii revin in centrul atentiei si imaginile au o popularitate tot mai mare printre consumatori, este de asteptat ca 2012 sa fie un alt an important pentru media sociala", spune Quinby, remarcand faptul ca impactul mediei sociale asupra comertului cu amanuntul este abia la inceput.
CapitalulAcum poate ca este cel mai bun moment din ultimii ani pentru companiile de turism sa-si suplimenteze capitalul, spune Lorraine Sileo, vicepresedinte de cercetare la PhoCusWright. Sileo face referire la firme relativ noi in spatiul turistic: Groupon cu 36 milioane de dolari, Bloomspot cu 35 milioane de dolari, Inspirato cu 38,8 milioane de dolari. "Interesant este faptul ca fiecare companie este unica. Practic, daca firma ta are o buna echipa manageriala, un bun palmares, tehnologie unica si solutii... ar trebui sa poti mari capitalul in acest moment."
Pietele emergentePe pietele mai mature, cum sunt Statele Unite, Marea Britanie si Franta, procentul de rezervari online pentru calatorii este foarte ridicat. Si pietele emergente, cum sunt China, Brazilia si India, inregistreaza cresteri rapide pe pietele turistice online. In realitate insa, poate fi dificil sa lansezi un site de turism pe aceste piete emergente, din cauza barierelor culturale si altor factori.
Maturitatea pietei"Cresterea in industria turismului presupune furtul de clienti", spune Rheem. "Pentru a-si mari sectorul, companiile online vor trebui sa atraga de partea lor clienti ai altor companii online." Va fi mai greu si mai costisitor pentru companiile online sa extinda traficul spre site-urile lor. Orbitz si Expedia sunt pe calea cea buna in ceea ce priveste eforturile de improspatare a platformei, remarca Rheem, spunand totodata ca aceste actiuni sunt esentiale pentru dezvoltare.
Furnizori versus agentii de turism online"Balanta continua sa se incline intre furnizori si agentiile de turism online." In vreme ce segmentul aerian a reusit cu succes sa isi transfere clientii pe platforma rezervarilor online, altfel stau lucrurile in industria hoteliera. 70% dintre zborurile rezervate online sunt procesate direct pe site-ul companiei aeriene si nu pe site-ul unei agentii de turism online, in timp ce aproximativ 55% din vanzarile hoteliere online din SUA sunt procesare direct pe site-ul hotelului, spune Sileo. Acest lucru se intampla deoarece clientii hotelurilor sunt mai putin interesati sa ramana fideli unei firme si mai degraba vor sa poata compara. Potrivit lui Rheem, parerile si evaluarile consumatorilor sunt un element important in luarea deciziei pentru un client de hotel. Ramane interesant de vazut daca hotelurile vor posta si parerile negative alaturi de cele pozitive pe site-urile lor.
Agenti de turism"Fara indoiala ca felul in care calatorii isi achizitioneaza calatoriile s-a schimbat", spune Quinby. Dar, desi agentii o duc mai rau, nu au disparut de tot. Cei care au rezistat se concentreaza pe sectoarele care necesita imbunatatirea serviciilor cu clientii si experienta pentru a ramane in joc.
CautareConsumatorii sunt derutati de distinctiile din spatiul turistic si nu pot fi invinuiti pentru acest lucru, spune Rheem, citand un studiu PhoCusWright care i-a intrebat pe calatori de ce au ales un anumit website in procesul de planificare a calatoriei. Principalul raspuns, inaintea preturilor scazute, a fost usurinta utilizarii. "Companiile castigatoare vor fi cele care vor reusi sa faca procesul de cautare foarte facil pentru utilizator", spune Rheem.
Vanzari fulgerVanzarile fulger se afla intr-o perioada de experimentare, spune Quinby. Totusi, nu se poate spune ca acest sector nu este atragator pentru consumatori. Insa hotelierii sunt avertizati in legatura cu aceste vanzari fulger. "Aceasta va fi o cale foarte importanta pentru furnizori. Doar ca acestia vor trebui sa o utilizeze cu mare precizie - de chirurg as putea spune."
MobilulConsumatorii au tendinta sa faca rezervari prin intrermediul mobilelor smartphone doar din necesitate, spune Rheem. Limitarile mobilelor - ecranele mici, imposibilitatea deavedea mai multe ferestre in browser si scrierea dificila - reprezinta dezavantaje pentru multi consumatori. Cu toate acestea, cateodata telefonul mobil este foarte util, avand in vedere pozitionarea pe harta si oportunitatile last-minute. Calatorii folosesc mai degraba browserele decat aplicatiile pe telefon, deoarece calatorii de ocazie nu au o interactiune constanta cu turismul. Acestia nu doresc sa descarce o aplicatie care va ramane mult timp pe telefonul lor, insa pe care nu o vor folosi. "Ne asteptam ca pentru 2012 va vedem mai multa crestere si experimentare`, a spus Rheem despre zona utilizarii mobilului.
sursa: www.traveldailynews.com