Creditele turistice - un trend nou in turism

Pasi in luarea unei decizii de credit pentru vacanta ta.

 

1. Informarea cu privire la gama de oferte de credit puse la dispozitie.
- site-uri specializate in analize credite : www.finzoom.ro ; www.vreaucredit.ro; www.mycredit.ro; www.creditzone.ro ; www.creditnevoipersonale.ro.
- alegerea bancii cu care doresti sa colaborezi (daca agentia nu impune un colaborator de credit al sau ).
- alegerea destinatiei pentru a putea estima suma dorita pentru creditare.
- alegerea monedei pentru credit (influenteaza atat rata dobanzii cat si rata lunara de platit, dar si in functie de destinatie-moneda de circulatie in tara respectiva.)

 

2. Informarea cu privire la conditiile de obtinere a creditului (perioada minima si maxima de creditare, DAE, rata lunara, costul total dupa aplicarea criteriilor de finantare dorite, necesitatea unui avans sau nu, giranti).

 

3. Atentie sporita la DAE (dobanda anuala efectiva- ce contine o serie de costuri si comisioane de administrare pe langa celelate costuri aferente creditului).

 

4. Dobanda fixa sau variabila? - cereti specificatii cu privire la rata dobanzii anuala sau lunara.
Creditele cu dobanda fixa- ofera o predictibilitate a platilor efectuate pe durata de viata a creditului.
Creditele cu dobanda variabila – ofera posibilitatea de oscila valoarea dobanzii, atat prin ieftinire cat si prin scumpire. Riscul este asumat de client, iar ratele devin astfel variabile si sensibile la conditiile economice.

 

5. Opteaza pentru un card de credit - o masura de siguranta si utilitate pentru banii tai (utilizat oriunde in lume).

 

6. Prospectarea pietii asupra tarifelor practicate de banca  (vizite la sediul bancii sau site-ul oficial al acesteia): comisioane de deschidere a contului, de emitere card, de administrare cont, dobanzi, comisioane de retragere numerar.

 

7. Informarea cu privire la actele necesare obtinerii creditului si emiterii cardului, precum si a perioadei  in care poti intra in posesia banilor (tu sau agentia de turism), a perioadei de gratie si modalitatii de rambursare a creditului.

 

8. Alegerea intre credit turistic sau credit de nevoi personale. Diferentele majore dintre cele doua se refera la specificatia de utilizare a banilor, de suma posibila de imprumutat si nivelul dobanzilor si comisioanelor, si eventual, modalitatea de intrare in posesie a banilor (exista posibilitatea ca banca sa vireze direct in contul agentiei de turism suma aferenta costului de calatorie.)

 

9. Alegerea agentiei de turism (care poate influenta atat suma de care ai nevoie pentru a calatori spre destinatia dorita cat si banca cu care poti colabora in obtinerea creditului.).

 

In 2009 , in conditiile in care criza economica se intaleaza incet dar sigur, turismul romanesc va fi si el afectat deopotriva cu celelalte ramuri ale economiei. Pe de o parte, datorita scaderilor masive ale economiilor populatiei si pe de alta parte lipsa unui buget adecvat pentru promovarea si imbunatatirea serviciilor turistice oferite.
Cu siguranta populatia va beneficia de concediile anuale aferente si vor avea nevoie de vacante pentru a se elibera de stresul ce apasa zilnic pe umerii lor, dar  se va constata o scadere a numarului de zile de sejur si probabil scaderea pretentiilor in ceea ce priveste cazarea, serviciile pentru un cost accesibil. Conform declaratiilor turistilor cat si ale  agentiilor de turism vacantele in strainatate sunt capabile sa ofere turistilor un raport calitate-pret mult mai bun decat in Romania. Cu toate acestea insa va fi nevoie ca turistul sa scoata din buzunar cel putin 500- 700  de euro pentru a profita de un sejur de calitate  . In aceste conditii se pare ca trebuie gasite variante de esalonare a platilor pentru a putea  achizitona o vacanta.


Pe masura ce destinatiile turistice accesibile nu vor mai fi pe placul romanilor datorita raportului pret-standard de confort existent , creditele pentru vacanta vor constitui o optiune in crestere pentru populatie. Desi au mai existat in trecut parteneriate intre agentiile de turism si institutiile de credit in acest sens, ele nu au avut succesul scontat si multe dintre ele au fost retrase de pe piata romaneasca. Se pare ca pentru agentiile ce vindeau pachete turistice destul de exotice erau frecventate de o clientela pe masura ce nu avea nevoie sa apeleze la credite pentru a-si lua o vacanta. Alte agentii au declarat ca nu au  incredere in acest produs bancar deoarece bancile nu ofera o formula avantajoasa de colaborare nici cu acestea, nici cu clientii- turisti pentru a incuraja demersul. Clientii acestora au afirmat ca o problema ar fi comisioanele prea mari dar si modalitatea destul de birocratica de a obtine un credit turistic.

 

Previziunile pe anul 2009 au stabilit ca preferintele pentru anumite destinatii nu se vor schimba foarte mult si ca agentiile trebuie sa apeleze la diverse strategii de marketing si management pentru a-si recastiga clientii pierduti in ultimii ani.
Principala strategie de marketing accesata de agentiile de turism va fi  de promovare a pretului de dumping de care clientul roman va profita pentru a experimenta si alte destinatii de vacanta.

Sansa oferita de criza,  carte agentiile cat si unitatile turistice, de care ar trebui sa profite din plin, este faptul ca in perioada de criza, turistii vor alege destinatii mai apropiate de tara lor pentru un pret accesibil.
Un alt concept ce se anunta a fi introdus pe piata romaneasca sunt tichetele de vacanta pe care firmele sa le ofere angajatilor si un program de early- booking (rezervari timpurii), oferindu-se discount-uri mari pentru cei ce achizitioneaza vacantele cu mult timp inainte.

Problema principala a touroperatorilor si a agentiilor este insa una financiara, neavand suficiente fonduri de promovare si campanii susutinute in presa internationala, pentru a putea profita de aceasta oportunitate  a crizei de aduce mai multi turisti straini in Romania.

Intrucat standardele de calitate ale romanilor par sa se fi ridicat in ceea ce priveste serviciile turistice, ei prefera sa scurteze durata sejurului, in favoarea unei cazari si servicii de calitate superioara.
Agentiile de turism reusesc sa vanda  un numar de sejururi nesemnificativ cu ajutorul creditelor, fiind de parere ca pentru a avea succes la vanzarea vacantelor in rate, este absolut necesar parteneriatul cu o banca. Aceasta deoarece cardurile de credit joaca un rol important in economia noastra. Un studiu realizat de site-ul „no-cash” releva faptul ca mai mult de jumatate din respondenti (61,14 %) isi gestioneaza banii de vacanta dupa schema : 75 % pe card si restul de 25% in numerar. Este evidenta astfel tendinta romanilor de a apela la carduri in timpul vacantelor.

O alta solutie ideala de finantare o constituie plata concediului in transe, catre agentiile de turism, cu atat mai mult cu cat nu se percepe nici un fel de dobanda. In contextul crizei, puteti  specula astfel  aceste „ institutii de creditare” fara dobanda pentru a va asigura vacanta dorita.
Alte agentii au apelat la abordarea clientilor prin intermediul creditului de vacanta. Spre deosebire de imprumutul pentru nevoi personale, cele destinate vacantei au anumite avantaje legate de: discount-uri, asigurari si asistenta turistica gratuita, ori o perioada de gratie de cateva luni.

Creditul de vacanta se incadreaza in categoria creditelor personale, dar banii au destinatie fixa catre achizitionarea unui sejur turistic. Suma ce poate fi contractata este intre 250 si 3000, chiar  5000 de euro, in functie de ofertele bancilor. In calcularea costului acestui credit trebuie sa tineti cont si de comisioanele bancare si asigurarile necesare, pe langa dobanda perceputa aferenta creditului dumneavostra.

Pentru sume mari, banca isi rezerva dreptul de a solicita debitorului o serie de garantii cum ar fi: giranti, polita de asigurare de viata, si o declaratie pe propria raspundere cu privire la costul calatoriei, destinatia, perioada, viza (daca este cazul), ce constituie justificarea cererii de creditare.

 

Pentru modalitatea de intrare  in posesie a banilor, exista doua variante, si se realizeaza pe baza devizului de plata sau a confirmarii rezervarii:
-fie banca efectueaza plata in contul agentiei de turism, aferente costului calatoriei (25 % din suma imprumutata revin bani de buzunar sub forma de cecuri de calatorie sau un card bancar);
-beneficiarul are drept de administrare asupra banilor dupa bunul plac.

Pentru a castiga votul clientilor, bancile ofera si bonusuri suplimentare la contractarea acestui produs bancar: un card de credit, cu servicii de asigurare si asistenta incluse, perioada de gratie de 2-3 luni (perioada in care nu se platesc ratele).


Un aspect important de care trebuie tinut cont este moneda in care se contracteaza creditul, atat din punct de vedere al nivelului dobanzii, din punct de vedere practic (moneda tarii de destinatie), cat si a efectelor pe termen lung (o apreciere a variatiei pe piata valutara in raport cu moneda nationala).

Insa cele mai multe unitati bancare au ales varianta cea mai comoda atat pentru client cat si pentru institutie: includerea imprumuturuilor de vacanta in cadrul „ creditelor de consum” , „ creditelor de nevoi personale, fara garantii sau fara ipoteca”. In acest mod fiecare persoana are libertatea sa foloseasca banii fara a justifica destinatia lor, procesul de obtinere a creditului este mai rapid, un numar de acte redus si mai putina birocratie.


Oferta de credite turistice  disponibila la ora actuala pe piata din Romania

 

Oferta creditare turistica Banca Transilvania

Denimire produs bancar: Credit turistic
Suma minima: 250 euro (echivalent in Ron sau USD)
Valoarea maxima a creditului: 3500 euro
Perioada maxima: 12 luni
Facilitati: posibilitatea achitarii in avans a creditului, fara penalitati; posibilitatea contractarii creditului fara avans
Modalitati de plata: rate lunare egale
Dobanda : variabila, 14, 75% pentru euro, 20,50 % pentru lei, 11 % pentru USD
Comisioane:
- 1,5% - de acordare a creditului
- 2,5% - de administrare
- 1,5 % -de risc


Oferta creditare turistica Alpha Bank

Denumire produs bancar: Credit personal pentru vacanta Alpha Journey
Suma minima: 500 euro (sau echivalentul in USD)
Valoarea maxima a creditului: 5000 euro(sau echivalentul in USD)
Perioada minima: 6 luni
Perioada maxima: 36 luni
Facilitati oferite:
- perioada de gratie- 1 luna (in care nu se achita nici rata nici dobanda aferenta);
- un card Alpha Card Visa Credit, fara taxa de emitere si taxa anuala in primul an, cu un dipsonibil in bani de pana la 5000 de euro (sau echivalentul in Ron ) pe care il poti utiliza pentru cumparaturi pe Internet si oriunde in lume este afisata sigla Visa;
Nu asigura incheirea uneia sigurari de viata pe durata contractului.
Modalitati de plata: rate lunare egale
Dobanda : variabila,   10,75% pentru euro, 11% pentru USD
Comisioane:
- 6% - de acordare a creditului(o singura data, initial)
- 2% - de rambursare anticipata
- 1 % -de modificare a planului de rambursare


Oferta creditare turistica BCR

Denumire produs bancar: Credit personal pentru vacanta Voiaj Super
Valoarea minima a creditului: 200 euro /260 USD
Valoarea maxima a creditului: 10 000 euro / 13 000 USD
Perioada minima: 6 luni
Perioada maxima:60 luni
Perioada de rambursare : 24 luni
Facilitati oferite: asigura incheirea uneia sigurari de viata pe durata contractului- gratuita .
Modalitati de plata: rate lunare egale
Dobanda : variabila,
- 14,25 % pentru creditul in euro
- 14,75 % pentru creditul in USD                              
DAE
-  21, 57% pentru creditul in euro
-  22,31 % pentru creditul in USD
Comisioane:
- 50 Ron- de analiza a dosarului de credit
- 0,95% - de acordare a creditului (1 singura data, initial)
-0,05% - de administrare lunar
-0,28 %- de risc lunar.
- de rambursare anticipata intre 2,5% si 4,5% in functie de perioada.

 

Oferta creditare turistica BRD

Denumire produs bancar: Credit Work and Travel
Se include in finantare: taxele de program prin compania partenera BRD, taxele de viza (daca este cazul), taxa SEVIS (daca este cazul), costul transportului si alte costuri in limita a 15 % din valoarea creditului.
Conditii speciale:  varsta cuprinsa intre 18 si 29 de ani, inscris in programul Work and Travel la o agentie partenera BRD si cu o oferta de munca valabila
Suma minima: 200 euro/ 250 USD
Valoarea maxima a creditului: 3500 euro/ 3000 USD
Perioada minima: 4 luni
Perioada maxima: 15 luni
Facilitati oferite:
- perioada de gratie- de pana la 14 luni (in functie de durata programului- in aceasta perioada se plateste dobanda, comisionul de gestiune si prima de asigurare);
- avantaj student: discount 20 % din comisionul de intocmire a dosarului de credit.    
- Card ISIC (contracost) ce ofera discount-uri la multe din marile firme din Europa si SUA pentru studenti (cazare, imbracaminte / incaltaminte / alimentatie publica etc)                 
Asigura incheirea unei asigurari de viata pe durata contractului.
Modalitati de plata:rambursare integrala a creditului la sfarsitul perioadei de gratie.
Dobanda : indexabila, situate la un nivel preferential
Comisioane:
- de acordare a creditului
- de gestiune
- de rambursare anticipata
 
Toate informatiile privind structura si cifrele aferente creditelor sunt cu titlu informativ si va rugam consultati site-ul oficial pentru siguranta si detalierea informatiilor.

Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.