Litoralul romanesc risca sa dispara din oferta marilor tour-operatori

Romania nu este prezenta ca destinatie turistica in nici una dintre agentiile de turism din Madrid, astfel ca turistilor spanioli le este practic imposibil sa poata alege tara noastra ca destinatie de vacanta.

Cei mai multi dintre spaniolii care viziteaza Romania vin pe cont propriu, fie la recomandarea unor prieteni, fie cu afaceri. Din acest motiv, Romania incearca sa patrunda pe piata iberica, Spania fiind una dintre tarile vizate pentru turismul rural, cultural si de aventura.

 

"Trebuie sa oferim ca alternativa produse turistice pe care spaniolii nu le pot gasi in alta parte. Avem un parteneriat cu Spania inca din 1992, care insa nu a fost exploatat pana acum si pe care vrem sa-l punem in practica. Aseara (marti, n.r.), in urma intalnirii cu ministrul spaniol al turismului, am stabilit doua comisii care sa se ocupe de indeplinirea acestui parteneriat”, a declarat ministrul turismului, Elena Udrea, la Targul de Turism de la Madrid. Agentiile prezente la targ vin in intampinarea turistilor straini cu destinatii pentru care Romania este deja celebra: manastirile din Bucuvina si Maramures, cetatile din Transilvania, precum si vechile orase transilvane: Brasov, Sibiu, Sighisoara.

 

In ceea ce priveste turismul pe litoral, ministrul a declarat ca tinta o reprezinta israelienii, germanii si rusii, iar pentru atragerea acestora, Ministerul Turismului va incheia un parteneriat cu TAROM pentru introducerea de chartere care sa aterizeze direct pe Aeroportul "Mihail Kogalniceanu” din Constanta. De asemenea, foarte importanta este si introducerea curselor interne care sa lege litoralul de orasele mari din tara: Cluj, Oradea, in acest fel incercandu-se depasirea dificultatilor legate de infrastructura. "Nu putem astepta terminarea autostrazilor pentru a putea incepe sa facem turism”, a subliniat ministrul Elena Udrea.

 

Daca nu scad tarifele, multe hoteluri se vor inchide


Reprezentantul ITS pentru Romania, unul dintre cei mai mari tour-operatori europeni care promoveaza si vinde pachete pentru statiunile autohtone de la Marea Neagra, a atras atentia oficialilor din Ministerul Turismului ca litoralul romanesc nu mai este atractiv pentru straini, intrucat sezonul este unul scurt, iar preturile sunt foarte mari. Din acest motiv, catalogul principal al ITS ar putea sa nu mai includa anul viitor Romania.

 

Elena Udrea a subliniat ca in cazul in care hotelierii nu vor intelege ca trebuie sa scada preturile, sa imbunatateasca serviciile si sa prelungeasca sezonul, multe unitati de cazare risca sa fie inchise. "Hotelierii prefera sa scoata profituri mari in doar doua luni, tinand preturile sus. Aceasta viziune a oamenilor de afaceri de pe litoral este una paguboasa pentru turismul romanesc, in ansamblu. Incercam sa-i determinam si sa-i sprijinim pe hotelierii de pe litoral sa mentina sezonul deschis din aprilie pana in octombrie, prin punerea la punct a unor programe care sa se adreseze in special tinerilor si pensionarilor. Daca actiunile hotelierilor sunt impotriva turismului romanesc, va trebui sa devenim mai exigenti in ceea ce priveste calitatea serviciilor si probabil ca multe hoteluri vor fi inchise”, a afirmat Udrea.

 

Criza reduce cu 20% costul circuitelor in Romania


Pe fondul crizei, agentiile turistice romanesti prezente la Targul de la Madrid au prezentat pachete cu preturi reduse cu pana la 20%. Astfel, costul unui circuit de cinci zile in Transilvania si nordul Moldovei, pentru un grup de 10-45 persoane, porneste de la 260 euro/persoana, transportul nefiind inclus. Totodata, un circuit de cinci zile pe ruta Bucuresti-Brasov-Delta Dunarii costa minimum 600 euro/persoana.

 

Un circuit de opt zile Bucuresti-Transilvania-Bucovina porneste de la cel putin 700 de euro, in cazul in care cazarea se face la un hotel de trei stele, dar poate ajunge si la 1.000 de euro, daca turistii aleg unitati de cazare de patru sau cinci stele. Romania participa in perioada 28 ianuarie-1 februarie la Targul de Turism care se desfasoara la Madrid, al treilea targ european dupa Berlin si Londra.

 

Targul este vizitat de aproximativ 200.000 de vizitatori, public si profesionisti.

Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.