Turismul in Europa sfideaza criza euro
Vedere din Turnul Eiffel
In pofida continuarii tulburarilor economice in industria turismului european, cifrele sunt in continuare ridicate, potrivit unui studiu realizat de IPK International, la cererea ITB Berlin. Aceste cifre se bazeaza pe extrase din European Travel Monitor si World Travel Monitor, precum si pe evaluarea a peste 50 de experti in turism din toata lumea.
In urma comparatiei de la an la an a datelor, calatoriile din Europa au crescut cu 4%. Bugetul pentru calatorii nu a fost afectat de incertitudinea economica prezenta in multe tari europene, acesta crescand cu 2%.
Potrivit UNTWO, intre lunile ianuarie si august 2011, calatoriile internationale in Europa s-au ridicat la 671 de milioane, inregistrand o crestere cu 4,5%. Si prognoza pentru anul viitor este pozitiva. In luna septembrie a acestui an, calatori din 13 tari europene au fost intrebati daca intentioneaza sa calatoreasca si anul urmator, precum si cat de des o vor face. 43% dintre calatori au raspuns ca vor calatori in 2012 tot atat cat in 2011, 27% au spus ca vor calatori mai mult, in vreme ce doar 20% au raspuns ca vor calatori mai putin decat in 2011. Per ansamblu, "Indicele de incredere in calatoriile in Europa" de la IPK International se ridica la 103 puncte pentru 2012, inregistrand o crestere cu 2 - 3 % pentru anul viitor.
Martin Buck, directorul Centrului de Competenta pentru Calatorii si Logistica la compania Messe Berlin: "In pofida dificultatilor prin care trec multe tari din zona euro, pana la aceasta ora industria turismului a trecut cu bine de anul 2011. Preturile stabile si procedurile facile de rezervare online au facut in mod special ca Europa sa atraga in continuare calatorii internationali si sa ramana lider mondial ca piata furnizoare."
Elvetienii sunt calatori entuziasti - destinatii populareElvetienii au fost remarcati in mod special ca fiind pasionati de calatorii. Numarul de calatorii intreprinse de catre acestia a crescut cu 9%. Elvetienii sunt urmati de suedezi (7%) si belgieni (6%). Germanii au fost cei mai retinuti in aceasta privinta. Numarul lor de calatorii a crescut cu doar 1%.
Potrivit European Travel Monitor, in comparatie cu anul 2010, calatoriile pe distante scurte au crescurt cu 4% si constituie 90% din calatorii in general. Un procent de 3% au ales calatoriile pe lunga distanta. Numarul calatoriilor de 1 - 3 nopti a crescut cu 10%, in timp ce cifrele pentru calatoriile mai lungi au ramas aceleasi.
In privinta calatoriilor mai scurte, respondentii din cele 13 tari europene au preferat calatoriile spre regiunile nordice, centrale si sud-vestice din Europa. Din cauza revolutiilor politice din tari ca Tunisia si Egipt, multi turisti au evitat nordul Africii, aceasta regiune inregistrand pierderi de 15%. Si calatoriile in regiunea Asia - Pacific au stagnat, datorita unei scaderi a calatoriilor in Japonia, in urma dezastrului de la Fuklushima. Castigatorii au fost America de Nord si de Sud; acestea au cumulat o crestere de 6% a turismului.
Pentru calatorii in Europa, marile orase au fost din nou preferate in acest an. Calatoriile de tip `city break` au fost cea mai populara forma de calatorie si au inregistrat o crestere cu 10%, fiind urmate de circuite cu 8% si vacantele pe plaja cu 6%. Spre deosebire, calatoriile in zonele rurale si vacantele la schi au scazut cu 7%, respectiv 5%. Un lucru evident este faptul ca turistii europeni au preferat sa reduca cheltuielile cu drumul: zborurile low cost au crescut cu 10%, in vreme ce zborurile traditionale au inregistrat o scadere de 4%.
Pana la momentul prezent, rezervarile prin servicii `smartphone` nu au avut un impact reprezentativ. Doar 3% din calatorii europeni au preferat sa utilizeze serviciile de telefonie mobila pentru a-si rezerva locurile de cazare. 97% din utilizatorii de internet au facut rezervari utilizand calculatorul personal sau lap top-ul. In privinta rezervarii unui loc de cazare, rezervarile online (63%) deja au depasit rezervarile prin telefon (37%).
Detalii despre tendintele turismului european vor fi prezentate de catre ITB World Travel Trends Report si vor fi publicate la inceputul lunii decembrie, pe www.itb-berlin.com. Raportul este bazat pe evaluarile a 50 de experti in turism din 30 de tari, asupra analizei IPK International a tendintelor in liderii de piata furnizoare, precum si pe datele oferite de World Travel Monitor, recunoscut ca cel mai mare sondaj continuu a tendintelor globale de calatorie in aproximativ 60 de tari furnizoare. Datele raportului reflecta tendintele aparute in primele opt luni ale anului 2011. La Conventia ITB de la Berlin, Rolf Freitag, CEO la IPK International, va prezenta datele pentru intregul an, precum si previziunile pentru anul 2012.
sursa: www.traveldailynews.com