Reims este locul in care, in anul 496, Clovis a imbratisat religia crestina, religie pe care episcopul (ulterior Sfantul) Remi i-a predicat-o. Curand botezul lui Clovis a fost considerat ca elementul fundamental ce a dus la transformarea vechiului regat al francilor in Franta.
In 816, cand deja fusese imprumutat obiceiul ungerii regilor (la fel ca la regii Israelului, pentru obtinerea harului divin), lui Ludovic cel Pios, fiul lui Charlemagne, a considerat ca e normal ca incoronarea sa sa aiba loc aici, unde se botezase primul rege crestin. Exemplul sau a fost urmat si de ceilalti regi pina la Carol al X-lea in 1825, in total 25 regi au fost unsi cu uleiul pastrat in sfantul artifact Ampoula, care potrivit traditiei sau legendei a fost adus de un porumbel alb in momentul botezului lui Clovis.
Prima piatra in fundatia catedralei Notre-Dame din Reims a fost pusa pe 6 mai 1211, iar. Cu toate acestea
La început a fost o bazilică antică, apoi o catedrală carolingiană mărită şi transformată, mistuită de un incendiu şi în sfârşit, în acelaşi loc, în 1211 s-a început construirea catedralei actuale, constructia a durat pina in 1481, terminatiile celor doua turnuri de la fatada principal au rămas neterminate până astăzi. Între anii 1914 - 1918 a fost intens bombardată, aproape distrusă, iar renaşterea ei prin lucrările de restaurare durează încă. Statui amputate sau decapitate - Frumosul Isus - sunt readuse la forma iniţială.
Ce m-a impresionat cel mai mult la aceasta catedrala ? In primul rand dimensiuninile ametitoare ale acesteia,
apoi abundentele decoratiuni exterioare, interiorul sobru cu coloane, capiteluri si arcuri gotice, apoi in mod special vitraliile minunat realizate si nu in ultimul rand Ingerul zambitor, o sculptura de la unul din cele trei portaluri de la intrare.
Fiecare portal este decorat cu statui mai mari sau mai mici. Portalul din centru are deasupra o fereastră rozasa de dimensiuni imense, iar deasupra acesteia se află "galeria regilor", care înfăţişează scena botezării lui Clovis (care a avut loc în biserica ce se afla pe locul unde se ridică acum catedrala) şi statuile succesorilor acestuia.
Vitraliile sunt superbe, de la Rozasele compartimentate din sec. al XIII-lea
la ferestrele arcadei din secolul al XX-lea de Chagall cu nuante luminoase de albastru-intens si purpurii, intretaiate de verde si rosu.
Prezenţa operei artistului Marc Chagall - ilustrează continuitatea manifestării artei sacre în epoca modernă.
În sfârşit, este greu de descris aspectul exteriorului şi interiorului catedralei, dar vă puteţi face o idee, privind fotografiile ataşate.