Clienti mult mai exigenti, principala provocare pentru hotelieri

Pastrarea portofoliului existent de clienti, prin planuri bine stabilite de customer-care service, acesta va fi principalul obiectiv al hotelierilor in 2009, la nivel global, apreciaza consultantul hotelier David Craig.

O analiza efectuata de acesta arata ca, pe fondul crizei economice globale, industria hoteliera se confrunta cu cea mai mica rata de ocupare din ultimii 40 de ani, astfel ca, pentru a face fata, jucatorii vor trebui sa-si adapteze oferta la cerintele unui public in continua schimbare.


In opinia sursei citate, pe parcursul anului 2009, preturile practicate de lanturile hoteliere vor scadea semnificativ, competitorii se vor intrece in oferte cat mai tentante, tot ce s-a invatat la trainingurile de maximizare a profitului, printr-un management eficient al resurselor, se va uita, managerii vor trebui sa se multumeasca cu stagnarea, in cel mai fericit caz. O schimbare va fi perceputa insa si in ce priveste comportamentul consumatorului. Anul acesta, mai mult ca niciodata, clientii din piata vor ridica mai multe pretentii, vor fi mai atenti la calitatea serviciilor oferite si mult mai critici.

 

“Cu siguranta, se va schimba atitudinea consumatorilor fata de produsele si serviciile oferite in hoteluri, anul acesta. Vor fi mult mai critici si vor face comparatii mai riguroase in raportul calitate-pret”, a declarat pentru Business Standard Cornel Gaina, fostul sef al Departamentului de Promovare Turistica de la Paris.

 

O alta problema va fi lipsa de personal calificat, survenita pe fondul crizei de pe piata muncii, in contextul actual. Daca in 2008, hotelierii au justificat calitatea slaba a serviciilor oferite prin lipsa de personal calificat, aceasta problema se va accentua in 2009 cu atat mai mult cu cat sunt previzibile reduceri de buget pentru personal.

 

 “Initiativele «eco» vor fi puse pe stand-by”, sustine David Craig. Pusi in fata costurilor ridicate implicate de initiativele “eco”, managerii hotelurilor vor opta pentru programele standard de servicii, renuntand la produsele si serviciile cu impact redus sau zero asupra mediului, ce vor reprezenta doar o cheltuiala in plus. Tendinta de a oferi produse alimentare cat mai sanatoase se va diminua, deoarece achizitionarea lor implica costuri suplimentare.

Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.