O analiza efectuata de acesta arata ca, pe fondul crizei economice globale, industria hoteliera se confrunta cu cea mai mica rata de ocupare din ultimii 40 de ani, astfel ca, pentru a face fata, jucatorii vor trebui sa-si adapteze oferta la cerintele unui public in continua schimbare.
In opinia sursei citate, pe parcursul anului 2009, preturile practicate de lanturile hoteliere vor scadea semnificativ, competitorii se vor intrece in oferte cat mai tentante, tot ce s-a invatat la trainingurile de maximizare a profitului, printr-un management eficient al resurselor, se va uita, managerii vor trebui sa se multumeasca cu stagnarea, in cel mai fericit caz. O schimbare va fi perceputa insa si in ce priveste comportamentul consumatorului. Anul acesta, mai mult ca niciodata, clientii din piata vor ridica mai multe pretentii, vor fi mai atenti la calitatea serviciilor oferite si mult mai critici.
“Cu siguranta, se va schimba atitudinea consumatorilor fata de produsele si serviciile oferite in hoteluri, anul acesta. Vor fi mult mai critici si vor face comparatii mai riguroase in raportul calitate-pret”, a declarat pentru Business Standard Cornel Gaina, fostul sef al Departamentului de Promovare Turistica de la Paris.
O alta problema va fi lipsa de personal calificat, survenita pe fondul crizei de pe piata muncii, in contextul actual. Daca in 2008, hotelierii au justificat calitatea slaba a serviciilor oferite prin lipsa de personal calificat, aceasta problema se va accentua in 2009 cu atat mai mult cu cat sunt previzibile reduceri de buget pentru personal.
“Initiativele «eco» vor fi puse pe stand-by”, sustine David Craig. Pusi in fata costurilor ridicate implicate de initiativele “eco”, managerii hotelurilor vor opta pentru programele standard de servicii, renuntand la produsele si serviciile cu impact redus sau zero asupra mediului, ce vor reprezenta doar o cheltuiala in plus. Tendinta de a oferi produse alimentare cat mai sanatoase se va diminua, deoarece achizitionarea lor implica costuri suplimentare.
Cele mai mari atractii ale Cantabriei sunt tocmai contrastele sale: vai verzi, varfuri inalte si apele albastre. Tarmul are un ...
Compania de comert social Reevoo a publicat cifrele care ilustreaza masura in care consumatorii se bazeaza pe evaluari si recomandari ...
Arta europeana, arta romaneasca, arta contemporana, istoria naturala, istoria farmaciei si colectia de arme si trofee de vanatoare sunt toate ...
Numarul tot mai crescut de turisti, de toate varstele si varietatea peisajelor si formelor de relief au contribuit la o ...
Aceasta zona a fost intotdeauna foarte importanta inca din vechime si asta datorita existentei Trecatorii Brenner peste Alpi, astfel ca ...
In ultimul an aproximativ jumatate din turistii europeni au ales sa-si petreaca vacanta in propria tara. Avand in vedere predictiile ...
Mii de oferte de vacanță publicate de agențiile de turism partenere:
Povestiri și poze din cele mai vizitate destinatii din lume:
Nu sunteți logat