Am sa incerc sa fiu cat mai obiectiv, mai ales ca NU am facut nicio tura pe skiuri pe aceasta partie, asa nu va pot spune nimic despre feelingul unei coborari aici.
Ce trebuie sa stiti:
- cum se ajunge: din drumul principal suceava- vatra dornei, faceti stanga spre Voronet, mergeti cam 7-800 de metri si imediat cum treceti podul peste raul Moldova faceti iar stanga; mergeti paralel cu raul aprox 1 km pana in parcarea de la baza partiei.
- partia este cotata oficial ca fiind rosie ( pentru cei care nu stiu cotatiile folosite sunt: albastru pt usor, rosu pt mediu si negru pt dificil)
- partia nu prea este pentru incepatori ( ca sa fiu cat mai exact si mai explicit, motivul pentru care am spus ca nu-i pentru incepatori este tocmai faptul ca sunt destule portiuni de partie cu grad mare de dificultate , cu inclinatii cuprinse intre 30 si chiar 70 % , iar sosirea este dificila, facandu-se printr-un viraj strans spre stanga si cu o inclinatie destul de importanta); asta nu inseamna ca skiorii incepatori nu pot incerca.
- pentru cei de nivel mediu si avansat, partia este una excelenta cu un grad de competitivitate rezonabil; dupa cum spuneam mai sus partia e una rosie, dar ca sa fiu mai exact am sa incerc o descriere de sus in jos ( mai precizez odata ca am facut aceasta `coborare` nu pe skiuri ci la pas) :
a) cobararea din telescaun se face printr-o mica panta, astfel ca nu exista risc ca sa prindeti din urma skiori mai putini experimentati care nu reusesc sa dea eficient din bete pt a degaja locul;
b) urmeaza un mic platou de vreo 50 de metri in care aveti timp sa va faceti ultimele reglaje la skiuri;
c) prima coborare e reprezentata de o portiune de aprox 500 de metri, cu un grad de dificultate mediu si mic;
d) aceasta prima portiune de coborare se incheie cu o bucata foarte lina in care aparent ai avea nevoie sa dai din bete(totusi eu cred ca viteza pe care o veti obtine dupa prima coborare va fi suficienta pt a depasi aceasta zona ce se intinde pe aproximativ 200 metri);
e) la un moment dat veti intalni chiar si o intersectie in Y :) , sunt doua variante care duc amandoua catre portiunea cea mai dificila a partiei care din punctul meu de vedere ar putea fi incadrata ca negru;
f) totusi aceasta bucata este mica si se termina cu un mic platou de vreo 50 metri unde va puteti opri sau reduce viteza pentru a va pregati de ultima portiune a partiei, coborarea finala, care e virajata spre stanga gradul de dificultate fiind mediu spre mare;
g) sosirea e reprezentata de un platou de aprox 40/40 metri care daca va fi aglomerat va pune ceva probleme celor care coboara ultima portiune cu viteza(pe ultimii 600 de metri daca stai pe trasa ideala cred ca unii schiori experimentati pot atinge 80-90 km/ora si de ce nu chiar suta, de aceea ma gandesc cam de ce cat spatiu ai nevoie sa te opresti la aceste viteze mai importante)
- partia NU este inca deschisa la aceasta data - 28 dec. 2009 ( motivul principal este lipsa zapezii si conditiile meteo nefavorabile folosirii tunurilor de zapada)
Pro:
1. Telescaun 4 locuri, (asta inseamna cozi mai mici, nervi mai putini, ture mai multe, confort la urcare.etc)
2. Tunuri de zapada si ratrac (daca sunt folosite si nu lasate doar de decor, treba e foarte buna)
3. Nocturna pe toata lungimea partiei!!! (practic cred ca e cea mai lunga partie iluminata din romania - 1500 metri; in plus, nocturna este calitate, asa ca puteti folosii cu incredere ochelarii de ski)
4. Partia este foarte bine nivelata, destul de lata ( cu exceptia portiunii foarte line dar care totusi nu are nevoie de mult latime)
5. Personal imi place acea alternanta a zonelor de viteza cu portiunea plana de relaxare si apoi finalul in care puteti incinge foarte bine skiurile
6. Locuri de parcare din belsug
Contra:
1. sosirea cam din scurt, in caz de aglomeratie prin zona de finish vor fi multe victime.
2. la momentul in care am facut aceasta vizita, nu erau instalate suficiente echipamente si garduri de protectie mai ales in anumite zone fierbinti, si as specifica aici si exteriorul virajului final chiar inainte de sosire loc in care gardul de protectie instalat pare destul de fragil
3. altitudinea la care se afla partia din Gura Humorului este destul de joasa, sosire fiind la vreo 450 metri, fapt ce o face practicabila doar pt o scurta perioada a anului.
4. ......probabil si alte neajunsuri vor aparea dupa ce va fi complet functionala ( sau macar functionala)
Am sa revin si cu alte detalii dupa ce voi face cateva ture