Unul din multele motive pentru farmecul Venetiei este faptul ca orasul aproape pluteste pe apele lagunei. Cu toate acestea , adevarul este ca orasul se scufunda si asta se intampla de cateva sute de ani. S-a stiut dintotdeauna ca timpul orasului este limitat. Acest oras format dintr-un labirint de palate si biserici construite din marmura grea si asezate pe gramezi de lemne vechi scufundate in mlastina sarata nu ar trebui sa existe. Este o minune ca Venetia a rezistat pana acum cand trebuie sa infrunte o noua provocare: cresterea nivelului marii si schimbarea climei globale.
Pericolul cel mai mare pentru Venetia este refluxul mare sau aqua alta, atunci cand nivelul normal al apei creste cu peste 9 cm. Cel mai des se intalneste acest fenomen in si in jurul Pietei San Marco, unde chiar si un flux normal poate provoca inundatie in fata Bisericii San Marco. Fenomene mai puternice de aqua alta au dus uneori la inundarea intregii Venetii fiind nevoie de evacuarea locuintelor si a birourilor.
Fiind un oras construit la nivelul marii era de asteptat ca marea sa mai intre in oras ocazional si asta s-a vazut de-a lungul istoriei orasului. Cu toate acestea, aceste ape mari devin din ce in ce mai dese, ajungand ca Venetia sa fie afectata de apele mari mai mult de 60 de zile pe an. Aqua alta este pericolul cel mai mare care ameninta Venetia numai ca el nu poate fi controlat local deoarece cauza sa este incalzirea globala si topirea treptata a calotelor de gheata polare.
Apele mari nu sunt singurul pericol care afecteaza Venetia. De-a lungul istoriei orasului surparea terenului a constituit un mare pericol pentru oras. Terenul pe care este construit orasul, insule mlastinoase de mica inaltime, a inceput sa se dizolve. Inca inainte ca apele mari sa fie considerate un pericol, fundatiile cladirilor din Venetia se farmitau sub ea. Cu fiecare secol care a trecut Venetia s-a mai scufundat cativa centimetri numai ca in secolul 20 activitatile industriale au dus la un ritm de scufundare mai accentuat.
In anii 50 industriile locale au inceput sa pompeze apa proaspata din fantanile din imprejurimi fara a-si da seama ca acea apa trece pe sub Venetia. Orasul a inceput sa se scufunde mai repede ca si cum ar fi fost un spatiu gol sub el. Aceste activitati s-au oprit de atunci dar ele au avut un efect clar negativ asupra orasului.
O alta problema care afecteaza orasul este traficul intens al barcilor care merg cu viteza pe canale. Aceste barci de viteza dar si cele mari de croaziera din laguna provoaca valuri mici dar puternice care se izbesc in mod continuu de pavajele de piatra ale canalelor. Valurile si sarea din apa erodeaza incet dar sigur fundatiile construite de om dar si solul in sine.
Evident se fac eforturi si se cauta solutii pentru a stopa scufundare Venetiei. O prima astfel de solutie este reprezentat de Proiectul Mose care consta in construirea a trei bariere ajustabile la intrarea in laguna pentru a opri apele mari cand este nevoie. Desi aceasta solutie ar putea ajuta ea are si efecte negative asupra mediului afectand ecosistemul de flux. In plus orasul se bazeaza pe flux-reflux pentru a-si curata canalele. P e langa Proiectul Mose se incearca si o modernizare a sistemului de canalizare din Venetia si aplicarea unor reguli mai dure in privinta traficului de pe canale.
Tinutul imens al lacurilor din Finlanda este o zona magica cu canale fermecatoare, lacuri, insule si plaje si este o ...
Drumetii in Obcina Feredeului: Traseu: Satul Brodina de Sus - Comuna Vama. Marcaj: banda rosie
Saniusul este unul dintre cele mai populare sporturi de iarna, atat pentru copii, cat si pentru adulti. Cursele cu sania ...
Ciclismul in apropierea lacurilor alpine, pe poteci de padure, drumuri rurale, drumurile pustii ale insulelor, insa atat de pitoresti, sau ...
Parapantismul este un sport de competitie dar si unul de agrement, ce incepe sa castige teren si in Romania, datorita ...
Bruges, sau Brugge in flamanda, este fara indoiala unul dintre cele mai frumoase orase din Belgia. Orasul a fost in ...
Mii de oferte de vacanță publicate de agențiile de turism partenere:
Povestiri și poze din cele mai vizitate destinatii din lume:
Nu sunteți logat